Kasihilah Tuhan Dengan Segenap hidupmu.

Kasihilah Tuhan Dengan Segenap hidupmu.
Dan mengasahi sesama manusia seperti diri sendiri

WELCOME TO SABAH BAPTIST LIGHTHOUSE CHURCH

SELAMAT DATANG KE GEREJA BAPTIS PELITA CAHAYA SABAH

Link

Wednesday, April 28, 2010

TANDA BINATANG - 666




28 September 2009

Saudara dan Saudari dalam Kristus,

Penjelasan dan informasi ini sangat penting tentang TANDA BINATANG . Ini sangat penting untuk peringatan dan amaran terutamanya bahagian akhir, Tolong sebarkan informasi ini kepada kawan-kawan yang lain yang sudah diselamatkan atau belum. Cetak dan emailkan atau berikan pada sesiapa sahaja yang kita jumpa. Bila mencetak bermula pada bahagian TANDA BINATANG (666) dan boleh dimuatkan dengan satu lembar depan dan belakang. Setiap orang harus diberikan amaran tentang Tanda Binatang ini, orang Kristian dan bukan kristian. Seperti yang kamu tahu, kita berada pada akhir zaman. Tuhan berkata, pesan ini sungguh penting, sungguh penting bagi yang percaya dan tidak percaya, kerana kita berada zamannya Nuh, Lukas 17:26. Terima Kasih.

Tuhan memihak kepada kamu

Choo Thomas


TANDA BINATANG (666) RFID

“ Dan ia menyebabkan, sehingga kepada semua orang, kecil atau besar, kaya atau miskin, merdeka atau hamba, diberi tanda pada tangan kanannya atau pada dahinya, dan tidak seorangpun yang dapat membeli atau menjual selain dari pada mereka yang memakai tanda itu, yaitu nama binatang itu atau bilangan namanya. Yang penting di sini ialah hikmat: barangsiapa yang bijaksana, baiklah ia menghitung bilangan binatang itu, karena bilangan itu adalah bilangan seorang manusia, dan bilangannya ialah enam ratus enam puluh enam”.( Wahyu 13:16-18 )

666 ADALAH SISTEM KERAJAAN SATU DUNIA

Pada masa ini, dengan bantuan komputer biometric system pengenalan sudahpun direka dengan pesat dan sudah tersedia dan diterima dalam masyarakat. Chip komputer mini, mengunakan RFID ( Radio Frequency Identification ) Pengenalpastian Gelombang Radio, dan teknologi ini sudahpun , digunapakai terutama barangan elektronik, barangan runcit, haiwan dan juga manusia. Ini bukan imaginasi sains masa depan , sudah terjadi sekarang.
Beberapa bahagian dunia, Appled Digital Corporation sudahpun menanam RFID microchip (VeriChip) untuk menolong mengidap Alzheimer. penyakit mental, kencing manis, masalah jantung dan pencegahan dari penculikan. Tidak lama ini, jenis biochip seumpama ini akan digunapakai dengan meluas dan ditanam sebagai pengenalan peribadi, perlindungan, pemantauan, pencarian, perdagangan dan kegunaan lain yang belum terfikirkan.
Malang sekali, data pengenalan peribadi yang tersimpan dalam biochip ini, segala informasi dalamnya disimpan dan diselanggarakan melalui Pusat Data Komputer. Badan kita menjadi aset rangkaian yang dipantau dan segala perilaku dapat diketahui. Penanaman microchip dalam tubuh mempengaruhi tubuh fizikal, fikiran dan kerohanian. Masalah akan timbul dalam penggunaan chip ini kepada manusia bukan sekadar dari paras kecantikan, perubatan, politik, atau isu-isu perundangan.
Setan bekerja dalam dunia ini membentuk manusia dan masyarakat untuk memenuhi tujuannya. Tahu atau tidak antikristus akan memaksa orang untuk ikut dan patuh pada agenda yang seperti membawa kebaikan pada manusia, tepi ikut caranya untuk membuatkan manusia melawan Tuhan, ini akan membawa kesakitan dan penderitaan sampai kedatangan Kristus sekali lagi.
“ Ia menyesatkan mereka yang diam di bumi dengan tanda-tanda, yang telah diberikan kepadanya untuk dilakukannya di depan mata binatang itu. Dan ia menyuruh mereka yang diam di bumi, supaya mereka mendirikan patung untuk menghormati binatang yang luka oleh pedang, namun yang tetap hidup itu. Dan kepadanya diberikan kuasa untuk memberikan nyawa kepada patung binatang itu, sehingga patung binatang itu berbicara juga, dan bertindak begitu rupa, sehingga semua orang, yang tidak menyembah patung binatang itu, dibunuh.” ( Wahyu 13:14-15 )
Masanya akan tiba bila masyarakat hidup dan diperintah oleh sistem aturan sendiri dimana manusia boleh dipantau, dianalisa, diukur dan dinilai melalui komputer. Waktu ini sesiapa yang menolak dan tidak menerima sistem ini akan disiksa dan kemudian dibunuh.

PENUBUHAN MASYARAKAT TANPA SEMPADAN

Kita sedang bergerak kearah masyarakat dimana-mana boleh berhubung tanpa sempadan, bila-bila masa dan dimana sahaja. Implemantasi pengunaan teknologi RFID sebagai contoh dipasar. Dijangkakan kesemua barang tersebut mengunakan RFID tidak lama lagi menggantikan kod bar yang sudah digunakan sejak 30 tahun yang lalu.
Kemajuan seumpama ini dipercayai kita akan hidup lebih aman, mudah, lebih kaya dan banyak keseronokan hidup bila menggunakan teknologi ini untuk mengurus hidup seharian. Dalam masyarakat boleh mengurus kewangan secara automatik, perhubungan yang cepat dan keselamatan, sistem RFID akan dipasang kepada setiap tubuh untuk mengantikan matawang yang senang dicuri atau hilang. Hal ini akan terjadi tidak lama lagi.
1) Setiap orang diharuskan memakai biochip. Segala operasi ekonomi akan menggunakan chip ini menggantikan pertukaran unit matawang sekarang ini.
2) Akan berlaku pencerobohan rahsia perabadi dan kebebasan telah hilang.
3) Pemimpin berkarisma, ianya antikristus, akan memerintah seluruh dunia melalui sistem ini yang bersambung dan saling berpautan antara satu dengan yang lain.

TANDA BINATANG PADA TUBUH MANUSIA, KITA JANGAN MENERIMANYA. ( WAHYU 14:9, 14:11, 16: 2 )

1) Menerima tanda ini merupakan tindakan menjual jiwa kepada setan. Dosa ini tidak boleh diampuni dan tidak boleh diubah walaupun membuka tanda itu dalam tubuh ( Wahyu 14:9-11) Jiwa kita milik Tuhan. Tepi jika kita menerima tanda, kita akan menjadi milik setan.
2) Jika kita menerima tanda, bererti kita menaruh iman kita kepada manusia bukan Tuhan. Kita telah memilih hidup tanpa kasih Tuhan, dimana Dia rindu bersama kita selamanya disorga. Tuhan tidak mahu kita memilih neraka. Tuhan tahu sebelumnya, dan kerana Dia mengasihi kita mahu supaya kita tahu hal ini, disingkapkan kepada kita melalui penulisan Rasul Yohanes kira-kira tahun 100 masehi. Jika kamu tidak diangkat kesorga dan tertinggal untuk masa kesukaran besar, jangan terima tanda dari binatang walaupun kamu akan disiksa dan dibunuh kerana tidak menerima sistem kerajaan setan. Harus diingat tentang ini, kerana pengharapan akan sorga masih ada sampai akhir kesudahan.


SUDAHKAH KAMU MENERIMA YESUS SEBAGAI JURUSELAMAT PERABADI?

Karena semua orang telah berbuat dosa dan telah kehilangan kemuliaan Allah, ( Roma 3:23 )
Wang bukan segalanya. Setiap orang tidak dapat datang pada Tuhan dan pada waktu yang sama percaya pada berhala, keinginan dunia, rupa-rupa perbuatan baik. Hanya melalui hubungan perabadi dengan Yesus, membuatkan kita boleh berdiri dalam kebenaran dihadapan kekudusanNya sampai kesudahan manusia. Itulah sebabnya Yesus menderita dikayu salib, mencurahkan darahNya, mati, dan hidup kembali. Ini menyatakan kerinduan Tuhan, kemampuan, dan kemuliaanNya untuk membebaskan kita dari dosa kematian.
Kata Yesus kepadanya: "Akulah jalan dan kebenaran dan hidup. Tidak ada seorangpun yang datang kepada Bapa, kalau tidak melalui Aku.( Yohanes 14:6 )
Sebab jika kamu mengaku dengan mulutmu, bahwa Yesus adalah Tuhan, dan percaya dalam hatimu, bahwa Allah telah membangkitkan Dia dari antara orang mati, maka kamu akan diselamatkan. Karena dengan hati orang percaya dan dibenarkan, dan dengan mulut orang mengaku dan diselamatkan. ( Roma 10:9-10 )
You must believe in Jesus and that He died for your sins. Jesus loves you.
Kamu harus percaya dalam Yesus sebab Dia mati kerana dosa kita. Yesus mengasihi kamu.
Karena begitu besar kasih Allah akan dunia ini, sehingga Ia telah mengaruniakan Anak-Nya yang tunggal, supaya setiap orang yang percaya kepada-Nya tidak binasa, melainkan beroleh hidup yang kekal. ( Yohanes 3:16 )
Menyedari kita orang berdosa harus berdoa dengan iman. Kamu harus menerima Yesus sebagai Juruselamat perabadi. Nyata ada Sorga dan Neraka. Yesus Kristus satu-satunya jalan ke Sorga.


YESUS DATANG SEGARA, BERSEDIA UNTUK PENGANGKATAN

Yesus, telah menebus kita melalui salib dan sediakan tempat dan akan dating kembali bersama kita. Dia berjanji pada kita. ( Yohanes 14:3 ). Pengangkatan akan terjadi sebelum kesusahan besar ( Wahyu 3:10 ). Yesus berkata. “ rupa bumi dan langit kamu tahu menilainya, mengapakah kamu tidak dapat menilai zaman ini?”( Lukas 12:56 Matius 16:3 )
 
ORANG-ORANG KUDUS DALAM YESUS KRISTUS

Peangkatan disediakan bagi orang kudus dan diangkat ke angkasa bilamana panggilan bunyi sangkakala, orang-orang kudus akan diangkat dan bertemu denga Yesus diawan-awan ( 1 Tesalonika 4:16-17 ). Pengangkatan hanya pada mereka yang percaya dan memakai jubah putih. Tubuh fizikal diubah menjadi tubuh kemuliaan, ( Wahyu 19:7-8 ).
Jika engkau memiliki iman yang suam, Yesus akan memuntahkan keluar, jadi jangan menjadi orang percaya seperti ini ( Wahyu 3:16 ) Kedatangan Yesus yang pertama membawa keselamatan, tepi kedatanganNya kali ini bertemua pada mereka yang bersedia dan menunggu diawan-awan bila bunyi sangkakala yang disebut pengangkatan. Tuhan Yesus, akan membawa anak-anakNya di Sorga. Selepas kesusahan besar dibumi, Dia kembali ke bumi membawa orang-orang yang telah diangkat di Sorga ke Yerusalem baru dan ini disebut kedatanganNya yang kedua kali. “Sebab siapakah pengharapan kami atau sukacita kami atau mahkota kemegahan kami di hadapan Yesus, Tuhan kita, pada waktu kedatangan-Nya, kalau bukan kamu?” ( 1 Tesolonika 2: 19 )
Pada kedatangan Yesus, hanya orang kudus yang diangkat duduk dalam kemuliaan ( 1 Korintus s15:49-55 ). Walaupun kita tidak tahu hari dan masa kedatanganNya, jadi kita yang ada anak terang bukan kegelapan dan hari itu tidak mendatangi sebagai pencuri ( 1 Tesalonika 5:4-5 ), Jangan menjadi orang percaya yang suam-suam tepi berdoa dan berjaga-jagalah, sedar dan jangan tidur, ( 1 Tesalonika 5:1-4 ) Ingatlah apa yang telah kamu terima dan dengar: patuh dan bertobat. Jika kamu tidak sedar, Aku akan dating seperti pencuri, dan kamu tidak tahu bila masanya Aku dating kepada kamu, ( Wahyu 3:3 ). Bagi mereka yang suam-suam, terikat dengan dunia, dan tidak mengenal Yesus akan tertinggal dibelakang dan masuk dalam penganiayaan besar. Penganiayaan besar adalah masa yang sukar sejak keujudan sejarah manusia. Pada mereka yang tertinggal dan masuk kesusahan besar, jangan sekali-kali menerima biochip ( tanda nama setan ) pada tubuh mereka pada kepala atau tangan kanan; Wahyu 13:16, Wahyu 20:4, walaupun dibunuh. Kristian yang bunuh diri akan diseksa di Neraka. Menolak tanda binatang (Biochip), kamu akan diseksa dan dibunuh.
Pada mereka yang belum percaya,(bukan kristian) kamu bukan sahaja menolak chip tepi harus menerima Yesus dan terima Dia sebagai Tuhan dan Juruselamat melalui mulut kamu, dan mengaku dosa dan mohon pengampunan keatas dosa-dosa kita dan percaya dengan hati kita bahawa Yesus Anak Allah dan mati bagi kita. Amin

No comments:

Post a Comment